경영대학원 MBA학과
우수 교수진을 확보하여, 수요자 중심의 이론적이고
현실적인 교과과정을 제공하는 경영대학원 MBA학과
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학력 |
세종대학교 경영학박사 인하대학교 경영학석사 |
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경력 |
現 ㈜제이에이치케이 경영연구소 연구소장 前 세종대학교 겸임교수, 대구사이버대학교 외래교수 前 중앙미디어그룹, 미래엔그룹, 대림수산그룹 등 대기업 및 중견 그룹사 경영실무 前 Consulting firm (Project management) 現 한국산업인력공단 국가직무능력표준원 책임컨설턴트 現 (사)한국응용통계연구원 연구위원 現 세종사이버대학교 경영대학원 MBA학과 |
논문 및 실적 |
[해외논문] Antecedent Factors that Affect Restaurant Brand Trust and Brand Loyalty: Focusing on US and Korean Consumers - Journal of Product and Brand Management (SSCI Journal) Characteristics of Social Media Content and Their Effects on Restaurant Patrons. Sustainability (SSCI Journal) Fund Managers’ Investment Considerations for K-IFRS Adopted Corporates: Impact on Investment and Reinvestment Intentions - Journal of Sustainable Finance and Investment (ESCI/SCOPUS Journal) The effects of cluster collaboration and the utilization of big data on business performance: A research based on the expansion of open innovation and social capital. African Journal of Science, Technology, Innovation and Development (ESCI/SCOPUS Journal) Factors of Regular Sponsorship of African Children: A cross-ethnic study - Journal of Psychology in Africa (SSCI Journal)
[국내논문] 브랜드 성과에 영향을 미치는 마케팅 커뮤니케이션과 인지적 반응 및 정서적 반응 간의 구조적 관계: 외식산업을 중심으로 - 상품학연구 K-POP 소비속성이 국가 이미지 및 관광 행동의도에 미치는 영향: 미국인, 영국인, 아프리카인, 필리핀인을 대상으로 - 문화산업연구 SNS 미디어 및 레스토랑의 브랜드 명성과 SNS 콘텐츠가 브랜드 연상과 구매의도에 미치는 영향 - 한국외식산업학회지 외식 기업의 CSR 활동이 고객충성도에 미치는 영향: 한식 뷔폐 프렌차이즈 기업 중심으로 – 한국프랜차이즈경영연구
[박사학위 논문] 광고/촉진과 SNS 콘텐츠가 소비자 인게이지먼트와 브랜드 성과에 미치는 영향 The effects of advertising/promotion and SNS contents on consumer engagement, brand trust, and brand loyalty |